2020. május 10., vasárnap

I am back! for now

Rám lett szólva, hogy legyek szíves visszatérni a blogra azzal, hogy kitöltöm ezt a kérdőívet, úgyhogy úgy döntöttem eleget teszek a kérésnek. Ezek a kérdezz-felelek bigyók mindig a szívem csücskei voltak, úgyhogy azt mondom, na jó... :D

1. Mikor kezdtél el blogolni?
Majdnem 13 éve! 2007 nyarán, ha jól emlékszem, 15 és 3/4 évesen (tiszta Adrian Mole voltam, csak ő sokkal viccesebb). 

2. Melyik felületen indítottad el az első blogod?
Blogol.hu

3. Miért kezdtél bele?
Azt hiszem az első barátom Attila/Kaucsuk/Maugli hatására, ő írogatott blogot ugyanezen a felületen, úgyhogy úgy döntöttem belevágok. Úgy gondoltam jó móka lesz leírni mindenféle hülyeséget, amolyan "nem mondhatom el senkinek, elmondom hát mindenkinek" módon. (BTW megtaláltam megint A. blogját és érdekes látni, hogy még évekkel később is mennyit szerepeltem ott)

4. Jó vagy rossz embernek tartod magad?
Őszintén? Rossznak. Sokszor önzőnek érzem magam, empátiára képtelennek. Ugyanakkor meg szeretek segíteni másoknak, ha problémájuk van. De lehet ez is önzőségből fakad. Joey is bebizonyította, hogy önzetlen jócselekedet úgysem létezik.

5. Van/volt kézzel írt naplód? Ha még mindig vezeted, miért érzed a blog mellett szükségét?
Volt, általában mindig csak "válságos" időkben vezettem (kicsit hasonló módon a bloghoz). Most nincs, helyette van 5-year journalom, ahol minden nap kérdést kell megválaszolni, az mókás és töltöm minden nap.

6. Van kedved pár mondatot megosztani itt egy régi blogodból/naplódból?
Szívesen megosztanám, de most csak ez van. Nem tudom hol vannak a régiek. :D Régi blogomat pedig bedarálta a blogol. Hát ez van.

7. Van/Volt olyan jellemhibád, amit blogolás közben fedeztél fel? Ha igen, változtattál valamin a felismerés óta?
Igen, talán azt, hogy naiv VOLTAM. Már nem! :D

8. Van olyan pozitív tulajdonságod, amit a blog miatt fedeztél fel?
Nope, nekem amúgy sem nagyon vannak pozitív tulajdonságaim.

9. Mennyire engedsz belátást az életedbe az olvasóid számára?
Jelen helyzetben semennyire, lévén 2 éve nem írtam. :D De egyébként nagyjából csak elmismásolgatom a dolgokat, néha írok, hogy "jajdeszomorúvagyok", aztán meg "jajdeboldogvagyok", de ennyi.

10. Van olyan gondolatod, ami szinte minden bejegyzés megírása alatt átfut az agyadon?
Igen. Mégpedig valahogy "ennek nincs is értelme, már megint hülyeségeket írok, ki olvassa ezt egyáltalán?" És akkor rájövök, hogy felesleges, és eltűnök 2 évre. :D

11. Szoktál azon gondolkodni, vajon elítélnek-e az olvasóid az életed / gondolataid / élethez való hozzáállásod / bizonyos bejegyzéseid / közlési stílusod / egyebed miatt? Mennyire érdekel, mit gondolnak rólad mások a bejegyzéseid alapján?
Őszintén szólva az elítélés régen eszembe jutott, akkor érdekelt is, mára kevésbé. És ez az élet minden területén így van, nem csak a blogon.

12. Volt már olyan, hogy új blogba kezdtél, hogy meglegyen a tisztalap-érzet? Segített?
Igen, volt, mert olyanok olvasták a régit, akiket nem akartam. Erre megtalálták! Úgyhogy azt be is zártam, és visszatértem a blogolosra.

13. Ha te nem te lennél, hanem egy random ember, mit állapítanál meg magadról a hat legfrissebb bejegyzésed alapján? 
"Hű, milyen menő, kémiát tanul és kutatócsoportban dolgozik, azta!" - nem, nem menő, unalmas. Legalábbis nekem.

14. Vissza szoktad olvasni a bejegyzéseidet? Ha igen, miért?
Kb. évente-kétévente igen, és érdekes olvasni, hogy még mindig hülye gondolataim vannak és nem nőttem fel.

15. Volt olyan időszak, amikor szüneteltetted a blogolást? Ha igen, miért?
Dehogyis! Én soha! 
Amúgy meg azért, mert úgy gondolom az életem nincs olyan érdekes, hogy másokat érdekeljen.

16. Hogy érintene, ha rendszerhiba miatt megszűnne a blogod?
Annyira nem vágna földhöz. Jó lenne a régi dolgokat olvasni, de nem borulnék ki azért.

17. Mik azok a dolgok, amikről sokáig nem mertél írni, de nem bánod, hogy végül mégis írtál?
Nem volt ilyen, amiről ne mertem volna. Maximum olyan, aminél nem akartam belemenni a részletekbe, de ez szerintem így is maradt.

18. Szerinted a blogodban tudsz inkább önmagad lenni, vagy megy ez a valóságban is?
Most már megy a valóságban is és végre nem érdekel ki mit gondol.

19. Van egy "jobb kiadású" Te a fejedben, akivé emberileg válni szeretnél?
Hogyne, mindig van egy jobb kiadás a fejemben, aki kedves, törődő, EMPATIKUS, stb., de nem haladok afelé az ember felé. Nem is töröm magam túlzottan.

20. Van olyan dolgod, amiről a blogodban simán írsz, de zavarna, ha az ismerőseid tudnának róla?
Nincsen.

21. Szoktál hirtelen felindulásból írni? Utána törlöd a bejegyzést?
Ó, ha tudnátok mennyi megkezdett és be nem fejezett bejegyzés van itt.. :D

22. Tud a környezeted arról, hogy blogot vezetsz?
Nem nagyon, és egészen nyugodtan maradhat is így.

23. Szerinted könnyen rád ismerhetne itt egy ismerősöd?
Majdnem biztos, hogy nem. Nem emlékszem mennyi személyes dolgot tettem ki, de ha emlékezetem nem csal, nem sokat.

24. Volt már, hogy megijedtél a gondolattól, hogy esetleg egy ismerősöd olvas?
Maximum az elején, de most már nem igazán rémiszt meg a gondolat.

25. Ha törölsz egy bejegyzést, általában milyen okból teszed?
Nem szoktam bejegyzést törölni, úgy vagyok vele, hogyha már kint van, hadd maradjon.

26. Voltak felismeréseid, amik írás közben jöttek?
Nem hiszem, hogy lett volna bármilyen Heuréka! pillanatom.

27. Amikor írni szeretnél, de mégse megy, mit gondolsz, mi lehet a gond?
A probléma saját magam vagyok. Mindig úgy vagyok vele, hogy úgysem tudom átadni olyan érdekesen a dolgokat, hogy az bárkit is izgasson.

28. Sok személyes blogot követsz? Mennyi időt töltesz egy nap a blogvilágban?
2-3 emberét követem csak, úgyhogy inkább heti szinten mérném, és az kb. 10-15 perc.

29. Milyen paranoiás gondolataid támadtak eddig a blogolás miatt?
Nem vagyok alapvetően sem paranoiás típus.

30. Mi az első gondolatod, amikor meglátod, hogy van egy komment a bejegyzésed alatt?
Nem sokszor fordult még ez elő velem, de ha igen, akkor meglepődök és nyilván örülök.

31. Szeretsz kommentelni mások bejegyzései alá?
Néha szoktam, ha van időm és/vagy kedvem.

32. Összességében mit adott eddig neked a blogírás?
Emlékeket inkább.

33. Érzel néha késztetést, hogy képet tegyél ki magadról?
Néha éreztem késztetést, mostanában kevésbé, de ki tudja, ez még változhat.

34. Mi volt eddig a legintimebb gondolat / történés / tény, amit megosztottál magadból, magadról?
Általában a szar kapcsolataimat teregettem ki, mint egy szennyest, és ez akár ciki is lehetne, de nem érdekel.

35. Te mit szeretsz leginkább a blogvilágban?
Azt, hogy másokat olvashatok. Olvasni jobban szeretek már, mint írni.

36. Ha nem szeretnéd, hogy az emberek tudják a neved, és adott a zárt blog írásának lehetősége, miért van nyitva a blogod? (már ha nincs zárva, höh)
Mert úgy érzem nincs értelme csak magamnak írni. Ismeretleneknek is írhatok. Amúgy meg ha a barátaim olvasnak, az nem zavar.

37. Felmerült benned, mielőtt nekivágtál ennek a kérdéssornak, hogy önhitt dolog azt képzelni, hogy bárkit is érdekelnek a válaszaid?
Kivételesen nem, mert meg lettem kérve rá. De bármikor amikor ilyet csinálom, akkor csak ez van a fejemben.


Amúúgy meg lehet, hogy visszatérek, megrohant kicsit a nosztalgia és megint bennem van, hogy lehet írni kéne megint valami hülyeséget. Legalább a karantén időszak alatt, amikor nincs olyan sok tennivalóm. Szóval: stay tuned! 
Azért nem ígérek semmit...

2 megjegyzés:

  1. Juhú!!! :)

    Az 5-year-journal az mi? Jól hangzik ez a kérdés megválaszolósdi. Szerettem naplót írni, ma már annyira nem megy, de jó lenne helyette valami.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem konkrétan ez van meg: https://www.bookdepository.com/Q-And-A-A-Day/9780307719775 Bár most nézem, jól felment az ára :D
      Magyarul is megjelent valami hasonló (https://moly.hu/konyvek/evrol-evre), ezt szerintem már nem nagyon kapni sehol. :(

      Törlés