2013. október 17., csütörtök

Sorozatos logikátlanságok

Aki ismer, az tudja mekkora sorozatbuzi vagyok. A poszt végén még bizonyítékot is talál, aki nem hisz nekem.
Szóval tegnap néztem az Originalst (The Vampire Diaries spinoff, bizony, már olyan is van). A vérfarkascsajszi, Hayley épp elkapja, ahogy egy boszi kántál valamit. Kíváncsi rá, hogy mit is jelenthet. Valamilyen internetes fordítóba hibátlanul beírja a kántált latin szöveget, de nem tudja, hogy az latin! Csak próbálkozik, először beállítja, hogy bolgár, aztán, hogy cseh, és így tovább.. Ez lett az aznapi epizód vége (micsoda cliffhanger!). Szerintem már kb. bármilyen hülyegyerek felismer egy latin szöveget, de nem, ő nem. Főleg azután, hogy mindenféle helyesírási hiba nélkül sikerült begépelnie a zinternetbe'. Szóval csak fogtam a fejem, hogy jesszus. Egyébként meg, csak hogy kicsit a minőségről is szó legyen már, eddig sokkal jobbnak tartom, mint a TVD-t. Nincs idegesítő Elena és Jeremy, nincs a bugyuta szerelmi háromszög, nem, csak az Originalok, a badass és szexi Klaus-sal az élen.
Tegnap néztem egy Fringe részt is, és kicsit jobban szemügyre vettem Walter laborját. A különböző lombikok, főzőpoharak, stb. az asztalon előpakolva. Persze éppen nem használta őket, ráadásul minden típusból csak egy volt. 1) Nem kéne őket elpakolni, hogy ne koszolódjanak össze? A reakció kimenetelét befolyásolhatja a szennyeződés. 2) Miért van mindenből csak egy? Mi van akkor, ha éppen két ugyanolyan lombikra van szükségem? Na és akkor mi történik, ha az egyik éppen szárad (egyáltalán hol a mosogató?)? Szeretem, hogy a díszletesek úgy gondolják, hogy egy labor attól lesz labor, ha odateszünk az asztalra két legalább 500 ml-es Erlenmeyer-t, egy bazinagy gömblombikot, sőt, talán még egy-két főzőpoharat is. Miért nem tesznek inkább oda egy vákuumbepárlót? Egészen hasznos lehet ám, ráadásul azt tényleg nem a szekrényben rejtegetem. Nyilván az előbbiek olcsóbbak, de egy ekkora költségvetésű sorozatnál ügyeljünk már a dolgokra. Amúgy a szekrényről jut eszembe... Hol az elszívófülke? Walter szokott egyáltalán védőszemüveget használni? Vagy sosem dolgozik semmilyen tömény savval vagy lúggal? Szóval vannak itt kérdések bőven.
Na meg aztán még egy, ami általában minden filmben és sorozatban így van, amiben szerepet kap a kémia. Szóval éppen állítják elő az ellenszert/gyógyszert/valami nagyon fontosat. Ott vannak a bazinagy gömblombikok, bennük az iszonyatosan rikítóan színes löttyökkel. A másik sztereotípia: minden kémiai reakcióban keletkezik legalább egy gyönyörűszép smaragdzöld cucc, természetesen csak azután miután a tengerkék anyagunk elfogyott. A hiba: az ellenszer/gyógyszer/valami nagyon fontos általában egy szerves anyag. A szerves anyagok pedig általában nem színesek, hanem átlátszóak, fehérek, esetleg halványsárgák (persze szóljatok, ha tévedek, ebben az esetben mea culpa, csak az eddigi tapasztalatokból és általam előállított preparátumokból indultam ki). Örülnék is, ha valami szép színes keletkezne, legalább akkor ez szórakoztatna a 8 órás szerves laboromon.
Amúgy a Fringe régen elég szórakoztató volt, baromi gyorsan megnéztem a már addig levetített három évadot. Aztán kijött a negyedik, megvártam míg vége van, utána azt is hamarost ledaráltam. Most pedig már  az ötödik is itt van, ami egyben az utolsó is. Nézem-nézem, a számat meg húzom. Egyszerűen olyan mértékben unalmas, hogy az valami hihetetlen. Közben megy a szenvedés, "jaj Peter, érzem, hogy eltitkolsz előlem valamit". Walter is egyre szürkébb, jó, az előző részben sikerült azért egy poént elnyomnia. De ehh... túl sok a dráma, túl kevés az izgalom. Remélem nem lesz túl keserű a szám íze a sorozat végére. Még van rá 6 részük, hogy alakítsanak valamit, ajánlom, hogy ne okozzanak csalódást.
Szóval az említett bizonyíték a sorozatbuziságomra (szétzilálja a bejegyzést, de nem érdekel):


Látnátok a várólistámat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése